Showing posts with label #BukuJalananSeremban. Show all posts
Showing posts with label #BukuJalananSeremban. Show all posts

Saturday, November 2, 2013

Buku Jalanan Seremban (@BJSeremban) di #SerembanTunnel

Satu lagi posting basi yang bermutu.
Buku Jalanan Seremban di #SerembanTunnel
Suasana aman dan kondusif pada petang Ahad itu di #SerembanTunnel

...tibatiba diganggu oleh rebel-rebel dari @BJSeremban

Orang yang lalu lalang pengguna komuter masih tak dapat terima lagi
anjakan paradigma yang dianjurkan oleh puak @BJSeremban ni

@afiq_gooners dan #penyajakGerilla cuba mendeklamasikan
sesuatu di celah backing music dari komuter lalu

Boss @BJSeremban pura-pura membaca demi kanak-kanak

The #SerembanTunnel family
(sampai takut orang nak lalu)

Friday, May 17, 2013

Persediaan nak ke #Boco8 Laman Budaya, Shah Alam

Kepada yang masih tak tau lagi, #zineskizo akan muncul di #boco8 pada 18hb May 2013 di Laman Budaya Shah Alam. Kami tak ada booth sendiri selain menumpang kasih dengan seseorang yang sudi menjemput kami. Demi memenuhi jemputan tersebut, kami (apasal gua guna 'kami' plak ni? Macam laa ramai pun?), telah bertungkus-lumus menyediakan stok-stok zine dan tshirt free, demia perjuangan pada hari Sabtu itu nantik.
Keadaan bilik yang berterabur sejak seminggu lepas

Stok #zineskizo yang dah siap, tapi telah dirembat orang melalui POS

Isi kandungan #Five yang masih perlukan kelipatan

#Sick yang belum dan telah dilipat, menunggu giliran untuk dipotong tepi

Semak-samun yang dihadapi oleh gua saban hari
Apapun, stok yang kami bawak nantik tak banyak. Kami mula minggu lepas ingat nak jual 30 keping jer. Promo punya promo, dah tinggal 14 jer untuk esok. Jadi, sesiapa yang berhajat, sila cepat!!!

Thursday, March 28, 2013

Launching #ZineSkizo #Tu7uh di @BjSeremban 24Mac, Taman Tasik Seremban


Program launching #zineskizo #Tu7uh ini sebenarnya tak dirancang. Masa tu gua sedang lepak-lepak kat Kodai Sopan, layan Imam yang sedang asyik dengan lambaian Kaabahnya (beliau akan mengerjakan Umrah tak lama lagi). Tiba-tiba ada seorang mamat bernama Salem mengajak gua lepak ke Kedai Achoi pulak di benteng. Gua pun layan jer lah. Sampai di Benteng, kami tak lepak di Kedai Achoi tapi lepak di Kedai Amm yang buat Tshirt. Gua memang dok mencari kedai buat Tshirt ni sebab nak belajar print Tshirt sendiri. Borak punya borak, si Salem terbukak pulak cerita pasal Buku Jalanan. Gua yang memang sejak penubuhan BJSeremban tak berkesempatan nak join, makin terkesimalah setelah mengetahui yang petang itu ada program.

Masa tu ujan, so program kena buat kat Astaka
Bila dah tengok perjalanan program yang sungguh murni itu, gua terpanggil untuk melaunchingkan isu #zineskizo yang dok tertangguh-tangguh sejak Disembar tahun lepas. Bincang punya bincang, akhirnya @hafizaira bersetuju untuk beri gua satu slot dalam event akan datang nantik untuk perkenalkan #Zineskizo dan launching isu ke #tu7uh. So, dalam dua minggu tu gua berkelintau mencari kedai fotostet dan print kaver yang menepati piawian DIY gua.

Cari punya cari, tak jumpa. Yang jumpa pun mahal. Dah tu pulak, kualiti fotostet yang gua dapat amat teruk hinggakan space dalam mastercopy semua lari. Akibatnya gua terpaksa bersengkang mata nak siapkan beberapa keping sampel sempena launching pada Ahadnya nantik.

Sampai hari Ahad tu, semua berjalan dengan lancar. Gua tak jual zine petang tu. Cuma showcase ajer. Tapi kira OK jugaklah sebab akhirnya, zine yang bermula di Seremban ini,akhirnya pulang ke gagang...

Tak lama lepas tu, Parlimen Negeri Sembilan pun bubar... #Tetiba

Bob #PenyajakGerilla sedang mencari 'peluru-peluru' untuk petang ini

Taburan bahan bacaan yang menghiasi taman, satu pemandangan
yang masih janggal di negara ini...

@Hafizaira dan Bob, si #PenyajakGerilla. Orang kuat @BJSeremban


@SpermaLiar berbaju psychedelic melayan Bob si #PenyajakGerilla. Di belakang pokok kelihatan satu lembaga comel

Barisan Band #AnakAnakGagal dan kengkawan.
Wakil diorang perform satu lagu akustik petang tu


Cheq mencari punca....

Siap ada rap-akustik. #KauHado?

Dari kira: Cheq (penulis #AkuRindu90's), Fatin,
Aiman si bunga ros hitam dan Awas, fan zine gua.

Akak baju merah ni peminat Cheq. Yang baju oren tulah #PenyajakEmo

Apapun, gua nak guna kesempatan ini untuk mengucapkan TERIMA KASIH atas sokongan dan kepercayaan yang diberikan hingga terterbitnya prodak terbaru gua ini. Siriesli gua cakap, tanpa kengkawan dan keluarga, isu kalini memang tak dapat keluar...