Showing posts with label Update FB Yang Tegang. Show all posts
Showing posts with label Update FB Yang Tegang. Show all posts

Wednesday, April 6, 2011

catatan budak lepas SPM - cari kerja






Aku mengerenyekkan mataku. Terasa keningku bercantum dengan lipatan di hidung. Bukan bahang mentari yang dah meninggi yang mengganggu tidurku. Bukan laungan ibu yang sambil mengetuk pintu, mengungkit-ngungkit akan jasanya mengandungkan aku. Badmood agaknya.

Aku terjaga kerana desakan ketidakbekerjaan itu semakin terasa. Ye. Aku baru lepas SPM. Dan ye. Aku dah apply nak masuk U. Besar kemungkinannya dapat sebab result aku cemerlang. Dan aku ingat, sementara nak sambung belajar ni, aku nak buat apa yang aku nak buat. Bangun lambat, contohnya. Tapi takbley.

Aku terjun dari katil dan terus ke depan pintu. Maklumlah. Hati mak kena jaga. Dia yang masak makanan kita. Kita saja buat-buat bising masa nak bukak pintu bilik.

Mak berpaling sebaik saja melihatku dah bangun. Tapi mesin gan masih beroperasi. Aku download senyap-senyap pesanan dan arahan dari mak yang turun bertalu-talu bagaikan tweet masuk ke henpon yang baru dionkan.


.
.
.




Motor abah dihidupkan.
Aku memulakan perjalanan.

Saturday, February 26, 2011

Update FB Yang TEGANG 34



730 petang (sampai malam)

Aku baru sedar kat katil hospital. Tadi collapse lagi. Abu cakap aku senyum masa pengsan. Yang lagi haru, masa aku pengsan tu, johnny aku hidup dan menongkat langit sepanjang masa.

..maka terpaksalah nurse yang dah season dan berpengalaman yang handle aku. Fei pun menyaksikan keadaan yang tegang itu sekejap tadi, kata Atan.
Ishhhhhhh....Aku malu......

Aku malu!

Tapi mahu....



Tamat

Update FB Yang TEGANG 33


6petang.

Baru lepas abis gig. Perghh!!! Performance macam yang dijangkakan. Nak lagi best, band kitorang diapproach oleh agent syarikat rakaman. Roadrunner, bro! Hahahaha. Tapi yang paling best harini, aku dapat Fei. Series aku dapat Fei. Hehehe. Ni silap-silap malam ni aku tak balik umah ni kang...Hehehe. Umah Atan clear, rasanya. Aku nak mulakan mengayat Fei...Hehehehe..Setan mula menguasai...

Update FB Yang TEGANG 32


115petang

Fei datang dengan kengkawan dia. Giler cun lah! Aku pun hambik peluanglah berkepit tak hengat dengan Fei. Fei pun cam rela-rela jer. Maklumlah, aku ni drummer band yang gempak. Pergh! Best giler arr! Aku lupa yang baru pukul 3 pagi tadi aku dok terlantar atas katil hospital. Dan semuanya berbaloi. Oh Fei...

sudikah kau?...

(Aku terbayang Fei mengatakan "I Do" dengan rela sambil membuka T Shirtnya merealisasikan impian nescafeku...Oh...)

Update FB Yang TEGANG 30



11pagi

Berjaya meloloskan diri dari kepungan. Mak dan Abi kena ke pejabat harini. Adik-beradik aku pun takleh nak kata apa dengan aku. Aku ke rumah Abu.

Update FB Yang TEGANG 29





9pagi

Aku dah didiscaj dari hospital. Mak dan Abi suruh aku rehat kat rumah harini. Takde gig-gig der. Tapi aku dah ada plan aku sendiri...Hehe

Update FB Yang TEGANG 28



3pagi

Cam cibai. Aku baru tau aku collapse semalam masa kat umah Abu. Doktor kata aku fatigue dan tak cukup tidor. Aku kena masuk air dan rehat dengan secukupnya. aku tak puashati. Hancurlah plan aku nak tunjuk gempak dengan Fei. Fei! Eh? Aku belum inform dia! Jap, aku mesej Fei...

Update FB Yang TEGANG 27



1pagi

Apa yang aku alami selama seminggu ini amatlah ganjil. Aku pun tak tau kat mana nak mula. Mungkin semuanya bermula Isnin lepas. Mungkin semuanya bermula sejak aku tak dapat tidur tu. Mungkin Fei ada kena mengena dengannya. Atau mungkin juga excitement sebab nak main gig pada hari Sabtu nanti telah meng alter subconscious aku. Eh? Sabtu? Harini hari Sabtu, la kan? Mana henset aku? Check mesej jap.

eh? Apsal aku kat hospital, ni?

Update FB Yang TEGANG 31



1petang

Kami bergerak ke venue gig. dah sampai pun. Bebudak ni pergi setting barang-barang. Aku gunakan alasan semalam masuk hospital untuk melepak tapi sebenarnya aku cari Fei. Aku harap dia datang. Dada aku rasa berdebar-debar.

Friday, February 25, 2011

Update FB Yang TEGANG 26




8malam


(hehehe)

...

Update FB Yang TEGANG 26



7petang

...

Update FB Yang TEGANG 25


5petang

...

Update FB Yang TEGANG 24




4petang

...

Update FB Yang TEGANG 23


3petang

...

Update FB Yang TEGANG 22


1230 Tengahari

Cahaya!
Cahaya!
Cahaya Putih!

Aku dengar ada orang bagi salam!
sapa tu?
Apsal aku rasa indah dan tenang dengan salam itu?

Sapa mamat ni?
Apsal dia sengih kat aku?
EH?

Arrghh!!!

Apa pegangpegang, ni?

Argggghhhh!!!!!

Kat mana ni?

Arrgghhh!!!!

Update FB Yang TEGANG 21



1130 pagi

Aku tak sedar apa. Aku nampak lampu kelip-kelip kat atas aku (aku perasan yang aku terbaring) dan sedang bergerak di dalam sebuah hallway. Ada orang pakai cuba koyak-koyakkan mataku. Aku nampak tabung air yang salurnya masuk ke lengan kiriku. Amender ni?

Update FB Yang TEGANG 20



11pagi

Aku kat umah Abu. Atan belum sampai lagi. Abu tengah berak. Aku tengah lepas layan video klip Hunger Strike-lagu tema band kitorang. Kengkadang layan blues jugak layan lagu-lagu lama camni. Berdebar-debar pulak rasanya. Tapi aku tak pasti debaran ini akibat feel lagu Hunger Strike Temple of the Dog ni ker, atau debaran menunggu jawapan dari Fei. Oh Fei. Paha dia gebu woooo. Aku meletakkan tangan kanan di dahi mengenangkan Fei. Oh Fei...

Abu kembali dengan melempang tangan kananku. Tangan kananku terlepas dan terkena hidungku. Hidungku rasa berdamar. Nak ajer aku kongsikan kedamaran ini dengan Abu. Aku menarik towel Abu. Sibbaik dia pakai boxer. Dia dengan selamber berjalan dan mencapai seluar jeans busuknya.

"...dah berapa lama kau tak basuh jeans kau, tu Bu?"
"Jeans aren't meant to be washed" jawabnya sambil buat muka macam model Levi's dalam majalah.

Update FB Yang TEGANG 19




7pagi

Mata aku rasa barai dan macam nak terkeluar. Tapi lepas kena kopi kapalapi kaw tadi, baru rasa cam OK sikit. Aku ingat nak solat dhuha la harini. Malumlah. Hari Jumaat (tapi dalam kepala dok pikir Fei ajer)

Update FB Yang TEGANG 18



4pagi

Baru lepas main tweet-tweet dengan Fei. Layan gak amoi ni. Sibbaik dia single lagi. Ada chan la aku. Aku dah ajak dia pegi gig. Dia kata besok tengahari dia akan bagi jawapan. Dari tulisannya, macam dah 60persen nak pergi. Semuanya bergantung kepada daddy dia...Apsal aku stim ajer bila pikir pasal Fei? Adakah ini cinta? Hehehe...

Thursday, February 24, 2011

Update FB Yang TEGANG 17



3petang sampai malam

Jamming macam setan. Sampai umah pun pukul 1pagi. Badan excited giler. Besok ada satu hari lagi nak kasi perfect lagu kitorang. Mesti kasi pecah punya gig kalini. Hehehe. Aku ingat aku nak ajak amoi tu pergi gig tu sekali. Baru cool..Hehehehe. Barulah; Ali...