Friday, January 28, 2011

FiFi GeFe Sefe Gefe?

Eszol, ni jawapan kepada soalan kau yang kat sini.


Sebenarnya, keberleluasaan slanga di kalangan remaja ialah normal. kalau dulu kita ada sefe-gefe,

pastu kita ada fifi-fufu-fafa-fofom.

Kejap bro-bro,
Kejap der-der,

SAmpaikan perkataan lepak, bohsia,. rempit atau lulz sekalipun dah ada dalam kamus dewan (lulz ada ke?)

In fact Jay-Z mempopularkan H to the Izo, I to the Izze...

Macam orang Freemason atau Illuminati ada secret handshake, budak-budak yang takder kejer selain melekat depan laptop pun create la slanga diorang macam:

komen la, wa kewl

gwa mencarut sukati gwa

atau gyahahaha.

Slanga-slanga ini ada asal-usulnya jadi kalau tak tau mana asal usulnya, maka bolehlah di jalanan kan kat sekolah atau kolej supaya nampak cam kita ni `in` the trend.

Ahhh..dah la tu. You get the idea...

gggg

2 comments:

Dark Half said...

ggpp baca entry ni pas baca latest update dr eszol
lulz memang ada dalam kamus. it's a bit different from lol btw. LULZ!

tapi the guy who first invented the word 'gyahaha' could patent it

Irwan said...

gyahaha? that was plagiated from japanese comics