Sunday, May 5, 2013

Sudahkah anda mengundi?

Gua bukan nak kata apa arr, kan. Walaupun gua ni berjiwa post anarko-punk electronica pop nasyid, gua ialah seorang rakyat Malaysia. Dan sebagai rakyat Malaysia, semua orang tau, 5May2013 ialah hari mengundi.
Gua berdaftar di Sekolah Kebangsaan Pedas, DUN Chembong, Parlimen Rembau. 131 / 26 nombornya. Saluran 3, katanya. Gua sampai kawasan sekolah dengan @podeh, disambut oleh usherer dari khemah BN. Terjumpa sepupu hero hindustan kami; Ijam yang baru saja menjalankan tonggengjawabnya sebagai ra'yat Malaysia. Snipsnap gambar Ijam dengan jari telunjuk kirinya sebagai nak pendekkan cerita.. Langit makin mendung dengan ujan rintikrintik air mula bergelora. @podeh mensarankan agar kitorang terus ajer menyelesaikan pertarungan ini dengan menuju ke arah sekolah.
Selang beberapa tapak sebelum sampai ke medan perjuangan, kami terserempak dengan Khairy Jamaludin, calon BN untuk Parlimen 131, Rembau. Dialah #RembauMostWanted. Diallah yang janji nak buat spital. Dialah yang tak pernah nampak batang idung sejak menang #PRU12 yang lepas. Dialah itu. Dialah ini. Sekarang adalah masa yang baik nak belasah dia. Cucuk idung dan tarik rambut dia. Ijam boleh pegang tangang dan kaki Kj sambil tolak semua bodyguard sebab Ijam debab dan kuat. @podeh pulak boleh menyerang dengan teknik2 Naruto jurus rahsia yang dia pelajari masa mendalamai siri Shippuden, time dia menganggur, dulu. Tetiba ada orang tepuk bahu gua dan PUFF!! Gua kembali ke alam nyata.
Gua kasi hemfon gua kat pembantu-pembantu Khairy Jamaludin dan bersama-sama dengan dua manusia yang paling berpengaruh dalam hidup gua, kami ambik gambar dengan KJ. Please note jari @podeh dan gua yang masih virgin. Hahahaha.
.
.
.
Selesai mengundi, kami terus keluar, cari mak yang tengah sibuk mengalahkan calon bertanding tolong makcikpakcik melintasjalan kat kawasan sekolah, cium tangan, dan terus ke Ibu Bejabat Jentera Mak di batu 4, untuk mentekedarah tengahari. Ujan terus turun dengan lebatnya dan semua berlari-lari manja menyelematkan mekap masing-masing. Payungpayung freebies bermacam kaler pun, mula berkembang... Kempen dah berhenti, ye....
Pepehal pun, majulah #zineskizo untuk @akuskio. Eh? #Bersih5May

P/S: ooops! Sekarang dah masuk pukul 5pm, waktu tamat mengundi... Apa?? Lu ingat SPR tu 7E ke apa?? Lulz...

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments: