Saturday, July 10, 2010

Jack and Marry (say NO to pre-marital sex)


(hujung minggu datang lagi dan aku terpanggil untuk mengeluarkan artikel ini)

Sapa yang tak pernah tengok gambar lucah? Heck. Sapa yang tak pernah tengok filem lucah Melayu? Dah rosak benar dah masyarakat Melayu kita ni. Aku kata: JANGAN TENGOK ATAU AMBIK TAHU LANGSUNG PASAL VIDEO LUCAH. Ni tidak. Lagi dihalang, lagi pergi try. Siap tanya member lagi dah tengok ke belum (menyebarkan). Nilah akibatnya sebab banyak sangat makan ayam: nak mainnn jer.
Pantun ni aku tulis masa 1998. Masa tu, budaya zina ni masih baru nak naik. Dahla berzina, tak mengira tempat pulak tu. Masa tu, berzina dalam bilik hotel atau di tepi pantai dah boring dah. Dah tak thrill. Adrenalin junkie ni akan cuba berzina kat pelbagai tempat baru untuk spice-up their sex life. Dalam lif, kat ruang tamu rumah member. Mangkuk ke apa? Ni lah akibatnya bila terlalu banyak mengexposekan diri kepada material-material berbau lucah. Simpan VCD lucah, klip video lucah, ayat-ayat berbau lucah atau alat-alat yang membuatkan kita tertanya-tanya: best ke kalau main pakai benda ni? Kalau dulu, gambar lucah tu ialah setakat pakai micro skirt, expose kulit sampai ke celah paha. Atau nampak cleavage. Sekarang, semua ni dah ada kat TV3. Atau KLCC. Camana aku nak capai tahap wali kalau time tengok berita jer, dekat sebakul rambut bukan muhrim yang aku tengok? Siap boleh kenalpasti lagi rambut yang rosak atau yang lembut beralun.
Walaupun aku suka kepada perempuan dan apa yang datang dengan mereka, namun aku juga ada anak, isteri dan ibu. Aku takmau orang berzina dengan mereka. Aku takmau anak lelaki aku merosakkan anak perempuan kawan aku. Maka aku takbolehlah berzina dengan perempuan. Kalau nak main sangat, kawinlah. Sex itu sepatutnya suci dan murni. Ikatan yang menambahkan kasih sayang. Ni dah jadi macam aktiviti masa lapang, "next step" dalam couplehood, atau sesuatu yang wajib di explore oleh post-SPM. Dah rasa satu, nak rasa yang lain pulak. Dapat lak yang Pan-Asian. Takde der. Sama jer. Percayalah. Hehehe.
Dan penyakit ini melanda semua lapisan masyarakat kat Malaysia ni. Semua bangsa. Lebih-lebih lagi PATI dan PADI. Dalam hal ini, aku nasihatkan kepada lelaki: apa yang kau buat hari ini akan menghantui diri kau selama-lamanya suatu hari nanti. Kau akan diuji melalui anak-anak kau. Itupun KALAU dapat anak. Kepada perempuan: jual mahal! Sebab bila lelaki dah dapat benda tu, kau semua hanyalah statistik. Jangan percaya kepada ayat-ayat romantis mereka. Kamu ada harga bila belum disenyawakan. Ni tidak, baru kenal sehari-dua, dah nak kasi cipap. Cuba pikir: lepas mamat ni pancut, adakah dia pedulik aku pancut ke idak? Apa aktiviti kita lepas ni? Mesti dia nak balik ke rumah dia dan tidur. Aku? Stuck dengan lendir-lendir sumer ni. Tolong lap pun taknak. Bangang gila ahh.

Setiap bayi yang dibuang itu adalah simbolik bahawa kasih sayang seorang ibu terhadap seorang anak sudah lenyap. Dan bila simbolik kasih sayang yang tidak bersempadan ini telah hilang, tak salah jika Allah turunkan bala. Dan semua akan kena. Yang buang bayi ataupun tidak. Marilah hentikan semua ini.

Ibu bapa kena tanamkan sifat malu kepada kaum bukan sejenis dalam anak-anak mereka. Ini dapat dilakukan dengan menanamkan sifat anti-seksi atau "menutup aurat" dalam bahasa Islamnya. Berpikirlah sebelum membeli pakaian untuk anak-anak kita. Apa yang kita cuba nak terapkan kepada anak kita ni? Maka tak salahlah jika jiran salahkan kita bila anak kita kena rogol sebab pakai seksi sangat.

Kamu semua kena hentikan melihat/menyebar atau bercerita pasal benda-benda kotor ni. Bila cerita genius Matematik tu keluar gambar lucah, aku bet semua nak tengok gambar tu. Bila cerita peterporn tersebar, semua sibuk cari video tu. Macam-macam alasan, tapi sumer orang tau sumer orang nak cari modal. Modal apa? Yang kuat melancap akan jadi homosexual. Yang dah kawin, korang akan dapat anak setan sebab korang main dengan bini sebab bernafsu kepada orang lain. Ni asyik dengan youtube. Asyik dengan sex melayu. Pastu lanyak bini. Amenda ntah.

Air tea o takkan terasa manisnya jika kita makan gula-gula sebelum minum tadi. Jadi lagi banyak kamu pikir/bercerita pasal sex, sebenarnya semakin hambar nilai sex itu kepada kamu. Hentikanlah semua ini. Marilah jadikan sex itu taboo semula. Barulah malam pertama itu bermakna. Berdebar-debar je. Bettullll..Bagi mereka yang sudah berumah tangga, dan merasakan sex life dah hambar, pergi ikut tabligh keluar 40 hari dan lepas tu kau tengok kau main dengan bini kau camana.

Aku memohan ampun kepada Allah atas apa yang aku katakan ini. Aku taktau apa akan jadi padaku esok, lusa atau minggu depan. Tapi hari ni, pada hari Jumaat ini, aku bertaubat dan berazam untuk berubah.

Wallahu'alam

Wallahu'alam

2 comments:

Nekmo said...

err..artikel yg sgt menarik...
1998??huhu..
lama tu.. sy rasa umo bro ni jauh lbh tua
drpd sy ar...
entri ni mmg bg pesanan tol ar..
remaja skrg..(mcm sy..cewah)..
sifat nak tahu tu mmg kuat..
semua benda nak tahu..
sebab tu la byk sgt benda xelok..
tapi..alhamdulillah..sy tak jd mcm tu..
buat masa skrg..^__^

robad said...

aku suka tang ni - Kepada perempuan: jual mahal! Sebab bila lelaki dah dapat benda tu, kau semua hanyalah statistik. Jangan percaya kepada ayat-ayat romantis mereka. Kamu ada harga bila belum disenyawakan. Ni tidak, baru kenal sehari-dua, dah nak kasi cipap. Cuba pikir: lepas mamat ni pancut, adakah dia pedulik aku pancut ke idak? Apa aktiviti kita lepas ni? Mesti dia nak balik ke rumah dia dan tidur. Aku? Stuck dengan lendir-lendir sumer ni. Tolong lap pun taknak. Bangang gila ahh.