Monday, March 14, 2011

Harini aku nak Emo Gila



Aku bukan badmood
Atau salah bantal
Pagi ni aku emo gila
Aku emo tak tentu pasal 

Aku tak tau pada siapa
Atau pada APA
Kerana aku masih tak mengerti
Apa yang sedang berlaku sebenarnya

Kacaubilau, bunuh mati, huruhara.
Bukan di sini atau di sana saja
Bahkan di SELURUH dunia.
Dan seolah-olah tiada gunanya
Aku beria-ia bekerja
Sedangkan semuanya semakin celaka.

Apa gunanya aku mematuhi lampu hijau bila konvoi ketuaku main langgar jer lampu merah?
Apa gunanya aku mengadu pada ketua kampung atau ADUN bila aduanku kat ADUAN RAKYAT lagi efektif?
Apa jadahnya aku bersusah payah macam mintak sedekah dengan customer sebangsa seagama aku ni nak pasang awning dia, kalau aku boleh bawak kertas laminate dan chong duit derma dari foreigner-foreigner yang berlambak kat KLCC sekarang?

Apa gunanya?
Apa gunanya aku ikut jalan susah payah kalau jalan senang tu,
Jalan pijak kepala orang tu,
Jalan tak amanah, rasuah, curi, rompak tu,
Jalan putar alam, DOremi Bujang Lapuk tu,
Jalan blogger, trafik, SEO, keyword itu,
Hanya semudah memetik jari?

Apa gunanya semua ini?

Aku menuding, aku menuduh, aku menghina
Ye. Kan aku dah kata:
Harini aku emo gila.


2 comments:

Dark Half said...

biaser arr..tengah bulannn..huhu

Irwan said...

yup!