Sunday, December 2, 2012

Hantu Di KYPM Kuantan, Pahang

(Untuk lebih effect, sila playkan audio kat youtube bawah ni sambil baca cerita. Enjoy)



Cerita ni berlaku masa gua kat Kuantan dulu. Senior dari bilik sebelah yang cerita masa gua baru dua hari masuk KYPM program AAD. Senior tu citer, dia dok sorang. Dulu dia ada roommate. Tapi roommate dia mati.

Ceritanya, satu malam roommate dia nak keluar dating dengan awek bisnes. Awek-awek yang ambik bisnes mesti ranggi-ranggi, kata senior tu pada gua. Gua angguk. Roommate dia memang biasa keluar dating memalam. Dia balik biasa pukul 11. Tapi malam tu, yang balik ke bilik, lain macam sikit 'raut' wajahnyew.


 Mulanya senior kita ni tak kesah. Dia selamber rolling atas katil membelakangi mamat tu td sebab masa tu, dia dah nak tido dah...Masa senior kita ni ngadap dinding bilik, dia terasa 'aura' macam ada orang dekaaaaaaaat dengan dia... Dia pejam mata... Gua pun pejam sekali. Lagi dia pejam, lagi 'terasa' aura desingan lembut kat belakangnya. Sekali sekala, macam terasa ada bayu halus yang lalu di leher...Gua garu leher gua. Senior kita dah takbley tahan. Bulu roma di tangan dan paha mula terasa berdiri. Senior kita ni memberanikan diri. Dia kira satu, dua, tiii...


Dia berpaling dan melihat roommate dia berdiri tak berbaju di tepi katilnya. Terperanjat mamat tu sebab senior kita tadi pusing tetiba. Roommate dia ketawakan dia. Tapi senior kita tak puas ati. Malam tu diorang tido dan takde apa-apa yang berlaku. Sampailah pagi tu.Pagi tu pun taklah pagi. Pukul 330pagi. Senior kita ni tadi terjaga sebab ada orang menggegar badannya. Roommatenya rupanya. Apahal ni?Roommatenya yang tadi kejut dia, tetiba senyap dan berdiri. Bilik dah la gelap sebab tutup lampu tido tadi. Senior kita pun nak bangun, nak tanya apahalnya pada mamat tu. Baru dia perasan yang ada benda mengalir dari dadanya. Siap ada benda tercacak, lagi. Baru dia terbau bau hanyir. Dan baru dia perasan yang dadanya ditikam. Dan mamat roommate yang tadi berdiri, sedang ketawa depannya. Gua saspen...

Dia kata dia cabut pisau dari dadanya dan menikam mamat roommatenya pulak. Mereka bergelut dan roommatenya kalah sebab telah hilang banyak darah.(By this time, gua dah pegang gayung yang gua sembunyikan di tepi katil. Manalah tau. Senior tu tak perasan dari sudut di mana dia duduk) Senior tu kata lagi, walaupun roommatenya dah mati, dia tetap tikam 2-3 kali jugak, just to make sure. By this time,gua dah tak berani nak tentang mata dia.

Senior tu berenti cerita kat situ. Gua senyap. Dia senyum. Lepas tu dia bla dari bilik gua. Gua garu kepala...

Lepas pertemuan tetiba dengan jiran gua tu, gua lekk jer. Seminggu jugaklah. Sampailah masa gua outing ke Kuantan. Untuk sesapa yang pernah dok kat asrama time kolej akan tau yang kita tak berapa nak ambik tau pasal orang bilik sebelah, lagi-lagi kalau dia senior. Sama. Gua pun tak berapa nak foloap dengan senior kat bilik sebelah tu. Yang gua tau, biliknya manjang bertutup. Oh yer. Gua outing.

Masa gua outing, gua lepak lunch dengan sorang senior satu course. Dia yang tanya nombor bilik gua. Haaa.Ye. Seperti cerita hantu tipikel yang lain, dia cerita yang bilik sebelah tu KOSONG. Gua tak bagitau lagi cerita gua. Gua lekkk. Dia cerita yang bilik tu dulu terjadi kejadian bunuh. Sorang ditikam berkali-kali, dan sorang lagi bunuh diri. Motif pembunuhan masih disiasat. Gua telan kering mee goreng gua. Senior gua cerita camacam lagilaa pada gua pasal asal usul bilik sebelah. Gua senyaaap. Sampai dia tanya gua takde kena apa-apa ke, pun gua geleng.


Malam tu, cerita hantu ni bermula...

3 comments:

Aj said...

@ajmdaz:kisah benar ke ni? Lepas tu mcm mana kisah dia? Mcm tergantung pula. Tag aku kalau ada sambungan d twitter

Daddy Zuki said...

Mcm tergantung je citer ni. tell me more.

Irwan Mohamad said...

memang tergantung pun. dah sambung dah...