Monday, January 10, 2011

ANA RAFALI,AJL25,youtube dan skizofrenia

(Korang pasti tahu apa yang sedang aku buat dengan post ni, kan? So shut up!)


Semalam Ana Rafali menang AJL25. Sungguh simbolik. Tak satupun karya Edry yang menang. Performance gila babi Faizal Tahir yang Selamat Malam pun kalah.

Aiseh Yunnnn..
Aku sokong Yuna sebenarnya. Tapi aku upset sebab Yuna tak bawak lagu Gadis Semasa. Dan nampak sangat Yuna dah sell out sebab pakai baju bling-bling.

Semalam juga menunjukkan kemunculan dunia underground ke atas permukaan. API, HUJAN, BUNKFACE, Meet uncle Husin. Semua OK kecuali Meet Uncle Husin yang dah sellout dengan pressure masa raptai. Bunkface naikkan semangat keunderground-an. Hujan bagitau apa misi muzik indie. API bagitau apa perasaan seorang mat indie. Dan Meet Uncle Husin bagitau warningnya bila dah terkenal dalam dunia hiburan.

Membawa mesej bawahtanah ke permukaan memanglah perjuangan ulung budak underground. Kalau satu masa dulu, idea band underground masuk bertanding dalam MuzikMuzik diketawakan sebab sell-out dan gila glam, sekarang, ia dah semakin dapat diterima. Bagus. Nampak macam dah semakin matang budak dalam scene. Kemenangan Meet Uncle Husin tu kira macam pengiktirafan akan kewujudan kuasa mereka dalam industri muzik Malaysia, lahhh..

Wildcard aku Black pulak tak menang apa-apa. Aku suka lagu Sofea Jane. Aku rasa patut namanya dikekalkan pada Kubur ajer dulu. Baru impak...Korang tak caya...


Kabarnya Ana ditemui oleh sorang komposer tu dalam youtube.
Aku pun nak upload klip aku syok sendiri main gitar pakai baju Melayu pulak, larr...

11 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

upload la...untung2 ada rezeki....

Irwan said...

malu lah kak. kulit i tak secerah fahrin ahmad...

tek kerr, gar nier

Ka-Ching said...

alaaaa...ape salahnye pakai la fair n lovely huhu...

kalau upload tu pakai baju melayu bia la pakej skali ngn sampin + tengkolok gitu...ala2 hang tuah main gitar.. gggg

± said...

ntahnya, kan kak-chings?aku sokong idea memakai fun n lovely tuh..scuba malu2 tapi mahu...muehehe

aku suka yuna gak tp aku suka dia nyanyi lagu decorate. smlm baju dia serius macam alien bersisik. huduss. x suka tengok dia mekap tebal..eshh..ni komen lagu ke apa ni?

Sca Ndx said...

yuna dah tak cool dulu. tangkap muat je orang bagi.

nurkaloi said...

UPLOAD UPLOAD
kaloi pasti akan vote
yeeaaa

teruskan ushe
pkai bju mlyu pink eaa
hahaha
jom renang-renang

Al said...

ak tgh imagine cmane rupa scuba lps pkai fair n lovely

hmmmm
.
.
.
.
.
.
.
akhirnya guagelakguling2

Irwan said...

lu gggg ye Al?

Nantik korang...

Aku pakai FnL, aku pakai bedak tebal2 dan pakai baju melayu sisik alien warna merah kundang.

Pastu nyanyi lagu Hunger Strike...

Ka-Ching said...

kalau ko buat camtu scuba aku on fan club utk ko!!! kyaaaaa~

± said...

pehhhh..hunger strike! sesuwai dgn situasi yg berlaku bebaru ni. ek elee..ada brani ker? cuba upload tengok!

kak-chings dah setuju nak jadi PA ko dah tu...

Irwan said...

since day one lagi aku dok try upload klip tu...last-last aku taruk lagu asal (itulah sejarahnya kenapa lagu hunger strike ada dua tiga kali dalam blog ni)